miercuri, martie 18, 2009

cine merita? part.7



Uaaa sunt foarte aiurita , am uitat sa scriu de o persoane pe care o apreciez de multa vreme ...
Un om ce mi-a bucurat sufletul de multe ori , m-a facut sa cred , m-a ajutat intr-un mod indirect ...Octavian Paler stiu ca s-a nascut la Lisa , ca a facut liceul la Radu Negru la Fagaras 2 ani si parca apoi la Bucuresti la Hasdeu sau Haret nu stiu exact , stiu ca a fost singuratic , stiu ca stia ce inseamna iubirea , stiu ca regret ca nu l-am cunoscut..
Prima oara cand am luat contact cu Paler ,evident in mod indirect a fost la examenul de admitere, vocational in clasa a8a mai exact la sfarsitul lunii mai , profesoara mi-a dat poezia "Avem timp" si pur si simplu m-am indragostit , la examen imi amintesc ca m-au pus sa aleg o poezie si am ales , am ales Octavian Paler si poate ca asta m-a ajutat , murise cu aproape o luna in urma ...
Apoi am facut o pasiune pentru el , am fost mult timp suparata ca nu il cunoscusem , ca nu apucasem sa ma indragostesc mai devreme ...Am citit poeziile, si cateva carti , defapt "Viata pe un peron" m-a impresionat , insa m-a si speriat , iar celelalte carti sincer mi s-au parut o lectura grea , legate de mitologie , asa m-am indragostit si de mitologie...Sa va zic drept am citit "Rugati-va sa nu va creasca aripi" si n-am inteles , nu stiam cum sta treaba ,intr-un final am reusit sa deslusesc...
Octavian Paler ,sincer nu stiu ce a facut in viata inafara sa fie scriitor , un om imi spunea ca ia fost sef la nu mai tin minte ce ziar , un alt om imi zicea ca nu-l suporta ca a fost comunist pe vremea Ceausista , insa pe wikipedia am citit ca din contra era Anti-comunist ...nu ma conteaza, insa stiu ca merita , e un om de cultura .
Sa ne traiti in suflet , domnule Octavian Paler!

Un comentariu:

Diana spunea...

a facut la spiru haret liceul:P